Kawan-Kawan

Sunday 6 October 2013

Letih

Assalamualaikum.

Kadang-kadang aku pikir, buat apa nak jaga hati orang yang tak jaga hati kita? Sumpah, aku letih nak jaga hati orang macam ni. Sampai bila aku nak pretend macam takde pape yang berlaku walhal hati tengah sakit?

Kakak aku ada cakap, "Kalau kita tak mampu nak ambik hati orang, sekurang-kurangnya jaga hati dia."

*sigh

Cakap memang mudah, nak buat tu susah. Aku macam, stress! Tertekan! Letih! Letih nak jaga hati orang yang tak jaga hati kita.

Kakak aku jugak pernah cakap, "Ada perkara yang kita perlu berkorban."

Berkorban demi jaga hati orang. Berkorban untuk kebahagiaan itu. Macam aku cakap tadi, cakap memang mudah. Nak buat tidak semudah itu. Perlukan hati yang cekal.

0 comments:

 

Copyright © 2013 Reserved to Arifah Lee

Edited by Cik Amal